fredag 24 oktober 2008

Trolla med knäna

Idag kom min lönespecifikation.

Den var på 0 kr. Eller nej, vänta, den var faktiskt på -1870 kr om man läste igenom den noga. Jag är alltså skyldig min arbetsgivare 1870 kr. Är det överhuvud taget möjligt?

Det måste, helt ärlig, blivit något fel.

Samtidigt hade vi denna månaden räkningar, som om man räknar ihop dom, överstiger ett svenskt basbelopp. Vi snackar inga Thailandsresor här, utan vanliga, ordinära vardagsräkningar.

Det måste, helt ärligt, blivit något fel.

Och i bakgrunden står försäkringskassan, som någonstans långt inne i sin väldiga mage, maler min pappaledighetsansökan genom sitt smärtsamt långsamma, byråkratiska maskineri.

Jag hade första kontakten med Försäkringskassan när Theo var ett par timmar gammal. Det var den 21 augusti.

Det har fortfarande inte kommit några pengar.

Det måste, helt ärligt, blivit något fel.

2 kommentarer:

Berander sa...

Välkommen till verkligheten kompis!

Försälringskassan är ett skämt... För att ekonomikst klara av att utnyttja deras "tjhänster" bör man vara vid god ekonomisk hälsa, annars kan det skita sig ordentligt. Man kan tillexempel säka om pengar och räkna med att de bör trilla in nästa månad, men så gör de inte det, utan det dröjer TRE månader.

Då blir det tajt som Tarzan sa när han provade Janes höftskynke...

Berander sa...

Djävlar vad illa man stavar ibland :P