tisdag 7 oktober 2008

...you´ll be the death of me.

All heder åt iPhone, men när jag använder den under samtal så har jag en förmåga att komma åt allsköns knappar med kinden, som t.ex. parkera samtal, sekretessknapp osv. Detta leder nästan ofrånkomligen till att samtalet bryts, eftersom den i andra änden undrar vart jag tagit vägen, ger upp, och sedan lägger på.

För att råda bot på detta har jag således köpt mig ett bluetooth headset.

Jag skall vara ärligt nu; det är inte speciellt snyggt att gå runt med trådlösa headsets. Speciellt inte när dom inte aktivt används. Men ibland måste funktionen gå före fåfängan.

Så jag köpte en sådan här:



Och den fungerar utmärkt. Hur den lilla tingesten kan innehålla allt som krävs för trådlöst samtal, inklusive ett batteri som tillåter en standby tid på 3 dygn, är för mig ren magi. Dessutom väger den i stort sett ingenting; blott 6,5 gram.

Eftersom marknaden inte är blyg för att ut hutlösa priser för sådana här saker, kan man inte låta bli att fundera på vad kilopriset för denna ligger på.

Eller så kan man sluta fundera och istället helt enkelt räkna ut det. Det har jag gjort.

154 000 kr/kg.

Inte som bananer precis. Snarare typ som heroin antar jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är samtalskvalitén då? Har läst på nätet att den skulle vara sådär och att man skulle köpa Plantronics istället, men de är ju så fula :)

Terje sa...

Samtalskvaliteten är helt ok tycker jag. Har inte direkt märkt något dåligt med den. Men jag har ju inte hunnit använda den speciellt mycket. Det största problemet är igentligen att undvika att slarva bort den :)