tisdag 4 november 2008

Sjukt mycket på jobbet nu...

Intensiva dagar. Deadline på fredag.

Och som alltid är det som mest att göra den sista veckan. Är det för att man skjutit på alla svåra beslut tills man verkligen är tvungen att ta dem, eller är det helt enkelt för att jag inte har all information och alla underlag förrän i slutet av ett projekt?

Men som sagt, på fredag är det deadline. Då kommer jag lämna över det färdiga projektet - 3 års arbete - till kunden.

Sedan kommer jag - som alltid - att högtidligt och noggrannt städa mitt skrivbord.

Det städas i tre plan;

- dels det fysiska, på mitt kontor

- dels det virtuella, i min dator

- och dels det mentala, i min hjärna.

Sen är mitt skrivbord, likt ett omålat canvas, rent, vitt och redo för nästa projekt.

1 kommentar:

Miasworld sa...

Sista veckan innan deadline..när man slutar äta ordentlig mat och skrivbordet blir en halv soptipp och man bäljar i sig kaffe. Och sen, när det är klart - städningen av skrivbordet. Vilken känsla.

Vet precis vad du menar, jag gör samma sak precis nu. Deadline på fredag.