måndag 21 juni 2010

Beach 2010. Eller den oambitiösa vardagens förgänglighet.

Runt nyår kände jag att jag vägde för mycket. Kläderna passade dåligt, och jag insåg att jag behövde gå ner en hel del i vikt.

Planen var enkel; gå ner 0,5 kg i veckan. Från nyår till midsommar.

Alltså 0,5 kg i veckan, varje vecka, utan undantag. I drygt 5 månader. Klarade jag det skulle jag, efter att ha vägt 92 kg, väga runt 79 kg på midsommaraftonens morgon. Det var målet.

Och det har fungerat. Jag hade sinnesnärvaro nog att ta kort på mig precis innan jag började min viktnedgång och sen tog jag ett likadant kort häromdagen när jag kommit i mål. Det är kul att se skillnaden på ett sådant sätt, då det är svårt att märka den när den sker under lång tid. Fast det märks på kläderna förstås. Jag har varit tvungen att köpa nya kläder.

Imorse vägde jag mig för skoj skull när jag höll Theo i famnen. Jag vägde då - tillsammans med Theo - exakt lika mycket som jag helt själv vägde i januari. Jag har alltså gått ner en hel Theo.


3 kommentarer:

Berander sa...

Blott skuggan av ditt forna jag! ;)

Jag är impad, och lite avis :D

Metod?

Stina sa...

Pictures or it didnt happend.

Terje von Sverige sa...

@Johan.
Jag har endast ätit bananer. Till frukost, lunch och middag. I 5 månader. Eller nja. Det är kanske inte helt sant. Men jag har försökt skära ner på wienerbröden vid 2-fikat.

@Stina.
Hej du anonyma. Det finns bilder. Som nästan är nakenbilder. Det är riktigt grymma bilder. Du skulle inte tro dina ögon. Om du får se dom? Aldrig. Någonsin.